Click to see the image after reading the text
Click to see the image after reading the text
برای مشاهده تصویر - بعد از خواندن متن - بر روی دایره خاکستری کلیک کنید
This deceiving flat-face sphere doesn't scare you?
Its dual nature doesn't scare you who stroll over faithfully?
Remember when you talked about another home for the departed,
Another departure,
shuffling from the outside in?
And all this time, the existence of a parallel universe
has never scared you, darling,
as being a peaceful believer,
is the barrier to the imagination,
and the murderer of other possibilities.
Twenty Third of February
Milan
جهان های موازی
ترسناک نیست برای تو فریبندگی این دایرۀ مسطح نما؟
ماهیت دو گانه اش برای تو که مؤمنانه بر آن گام برمیداری ترسناک نیست؟
گفته بودی بلعیده شدگان را موطنی دیگر است این خاک
،و کوچی دیگر
، از بیرون به درون
، از رو به زیر
و در تمام این مدت وجود دنیایی اینچنین موازی برای تو هرگز ترسناک نبوده است.
،که آرامش باور داشتن
،تخیل آزادانه را مانع است
.و جستجوی ممکن های دیگر را قاتل
بیست و سوم فوریه
میلان
مونولوگ
سیزدهمین جرقه -درست در میانه های تنها گداختهگیِ پاییز- گوشهای از جمجمهام را میسوزانَد و من هنوز هم خانههای تقویم را سیاه میکنم:ه
با نحسِ این همه سیاهی چه خواهی کرد؟ [مدادِ دیگری با غیژ غیژی مکرر انگار ،آینده را می کاوید.]ه -
سپیدیِ آسایش را ورایِ سیاهی منحوس جستجو می کنم -
آسایشی کو که چنین مومنانه پی میگیریاش؟ [و خطوط خاکستری را خندهی خشکی خم کرده بود.]ه -
جویای راه خویشم برای یافتنش، تعصبی اما نه و نه قداستی -
!!آسایش را روای نحس این همه سیاهی جستجو می کنی؟ -
پسِ پشت این سیاهیِ منحوس شهریست که مردمانش آسایشی جاودانه یافته اند -
گواهت چیست؟ -
همین سیاهیِ منحوس!ه -
! ... -
جمله جملههای این سیاهی را عمیقتر دریاب. هرکدامشان گوشهای از شهر را به تصویر کشیدهاند.ه -
[کلام به ناگاه در گلوی مداد ماند و من تراشیدنی را تکرار میکردم که تازگی نداشت.ه]
سخت نیست بازی کردن با واژگان، که تعبیری واژگونه از آنچه بوده به آنچه می خواهیم -
باشد بنویسیم و سیاهی نحسی بیافرینیم. حقیقت به ندرت از کلام نشأت گرفته است.ه
حقیقت، هرآنچه رخداد پیرامونیست که تجربه میشود و همواره آغشته به ذائقهی -
تجربه کننده است. توقعِ داشتنِ وحدت نظر برای چنین موجودیتی کوبیدن آب است در هاونگ.ه
دریافتن حقیقت را با این حساب چگونه ممکن است؟ -
به جز اعتماد کردن راهی نیست.ه -
من بر تو و نوشتههایت اعتماد نمیتوانم کرد.ه -
غیژ غیژ دیگری و تکراری دیگرباره که هرگز تازگی نخواهد داشت. صندوقچه ای را گشودم ]
[به مایحتوی اش خرده تراشه های برجا مانده از مداد افزوده شد.
سیزده آذر
رشت
Other Projects
Cubic HingeAn Undoable Piece of Paper
CollisionArchiLiterature Series
Musaics - DuplicateProject type
The Pitch DarkArchiLiterature Series
A Simple MosquePraying Inside a Machine
[A]Matrix - DuplicateA Matrix of Reconstruction For Amatrice
The Paddy FieldArchiLiterature Series
The 7-38-55 RuleArchiLiterature Series
Blindly WhiteArchiLiterature Series
Invisible ScreenArchiLiterature Series
CinemArchCar As a Heterotopia in "Good Will Hunting"
InceptogramOne... Two... Three... Action!
Allegory of The Lift | InstallationOne Over Many
ArchiLiteratureProject type
Rasht AirportStructure As The Focal Point
Layers of PerceptionArchiLiterature Series
The CircusArchiLiterature Series
Cut And PasteArchiLiterature Series
The KeeperArchiLiterature Series
INVITATION Pavilion | InstallationLet's Build!
The First Five SecondsArchiLiterature Series
MonologueArchiLiterature Series
The Eyes [2]ArchiLiterature Series
PLATINUM School of ArchitectureLaboratory of Composition!
The Eyes [1]ArchiLiterature Series
The CirclesArchiLiterature Series
The Bentwood ChairArchiLiterature Series
Red Fire[Station]Detail Matters!
Five Minutes More!ArchiLiterature Series
A Hole, One Centimeter In DiameterArchiLiterature Series
Four Mirrors Facing Two by TwoArchiLiterature Series
Houman Riazi © 2020 All Rights Reserved.